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Die Crash-Test-Gobbos • Thema anzeigen - Gerüchte zur 5. Edition von WH40K

Die Crash-Test-Gobbos

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 03.12.2007, 20:31 
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Versuchsleita
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Also Reinhard deine Betrachtungen sind wie immer sehr schön auf den Punkt gebracht, aber eines hast du in diesem "GERÜCHT" übersehen. Es soll nur Infanterie-Modelle betreffen:

Daher keine Sprungmodule, Bikes, Bestien/Kavallerie oder Läufer/Monströse Kreaturen. Daher würde ich mal meinen die Auswirkungen wären nicht so extrem, würden aber Armeen wie Tyraniden-Horden oder Mischarmee der Tyraniden doch etwas abschwächen.

Gruß

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 03.12.2007, 21:21 
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Ork
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Auch den Mutantentrupps die "floaten" wählen würd das zu schaffen machen... wenn das ziel einfach so wegrennen kann lohnen sich 150 P mehr für den Sprintertrupp nun nicht mehr.
(12 Zoll angriffsdistanz sind die mmn alleine nicht wert)
MfG

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Nichts ist so sicher wie der Glanz des Goldes und die Verlogenheit der Elfen. - Altes Sprichwort der Zwerge


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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 04.12.2007, 12:25 
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Goblin Squigtreiba
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Hallo,

tja, da müssen wir erst noch warten, wie die Regelung dann wirklich geschrieben wird. Infanterie hat ja bei GW das Problem, dass damit mal alle Fußgänger - also Nichtfahrzeuge - gemeint sind. Läufer haben dann wiederum die Regel, dass sie sich wie Infanterie bewegen. Andererseits gibt es die "basic Infantrie", was sich dann auf Fußgänger ohne besondere Bewegungsregeln bezieht. Letzteres wäre für Dark Eldar Harpien, Eldar Kriegsfalken und Tyraniden Gargoyles richtig unangenehm, weil die dann langsamer würden als sie es jetzt sind, während die Fußgänger schneller werden. Da die alle drei eh schon nicht so häufig zu sehen sind, fände ich das nicht so toll.

cu Reinhard

cu Reinhard


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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 17.01.2008, 17:50 
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Goblin Squigtreiba
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Hallo,

Das ist zwar nicht mehr ganz neu, aber dafür einigermaßen umfangreich und glaubwürdig.


Zitat:

Okay, I'll give some update and a little clarification.

The rumors I gave were based off of an early version of the rulebook. I gave it a quick read-through, so I can clarify as far as how some of these rules work (i.e., I didn't just talk to a guy who told me how it would work in bullet-point fashion). I haven't had a chance to re-read it yet, as I've been too busy with work and other things to devote any time to 40K in the last few days, so certain things I'm not really sure about until I get a chance to look at the thing again.

It was an early draft, this much was obvious by sections that had old versions of charts in them (with things like "we need to update this graph" written in on top of them). Not all the rules were complete. There were a few sentence fragments and blank places where certain rules had obviously not been finished. There was also no artwork, just large blank spaces saying "put artwork here" (basically).

So, basically going off of memory, this is what I remember (not saying that other questions can't be answered, just that I didn't see or don't remember what that answer is).

Vehicles: Fire everything if you stay still (except Ordnance, it's got special rules, and I don't use Ordnance, so I didn't look closely). Fast vehicles can fire everything if they move up to 6". If you move, you can fire 1 plus defensive weapons. Fast vehicles can move up to 12" and fire 1 plus defensive. If you move more than 6", you only fire defensive (I think you can still fire defensive weapons here, but I'm not 100% on that). Fast vehicles can move up to 18" (their max speed now) and only fire defensive. Vehicles can only fire at one target. I did not see any special rules for sponsons firing at multiple targets. Not saying they won't be in the final version, or even that they aren't in the one I saw, just that I didn't see them.

Wound allocation before armor saves: Didn't see it. It may or may not be. I was looking at other sections and really didn't expect to see any changes here, so I glanced over that part and didn't look too closely. I'll try and update later on in the week, once I see it again.

Vehicle damage chart: It's about halfway between the glancing and penetrating charts of today (1-2 is the can't shoot/move thing, 3 is weapon, 4 is immobilized, 5-6 destroyed/annihilated). Glance is a -2. If you are glanced, your vehicle can at most be immobilized. Vehicles are a bit more survivable because of the way damage stacks. If you get two immobilized results, it becomes weapon destroyed. You aren't destroyed by "cumulative results" until you've been immobilized and all your weapons are gone (and then you get one more).

Transports: If your transport is destroyed, passengers now take a Str 4 hit, saves allowed (instead of a 4+). If an open-topped transport is destroyed, it's a Str 3 hit because its easier to disembark.

Plasma/frag: I don't know about their armor penetration against vehicles. I think they're the same now, but don't quote me on that.

Assaulting in cover: If you assault someone in cover, and you don't have grenades, you now become initiative 1 (instead of them becoming init 10). This works a lot better when more than two units are in combat.

LOS: I'm pretty sure that it's units that block LOS, so you shouldn't worry about spending 45 minutes drawing LOS from each individual trooper to each individual target. You draw LOS from the eyes of the model. Area terrain gives cover saves. There's an entire chapter on ruined buildings and how they affect line of sight (like a mini Cities of Death). I honestly don't remember if 6" of terrain blocks sight or not.

Blast weapons: I didn't see anything in the rules about rolling to hit at all, just scatter. But honestly, I was on the phone with a guy relating all the stuff to him, and I can't always do two things at once. So it might be there -- I didn't get to give this stuff my complete and full attention.

Running can be done w/in 12" of an enemy. You just can't charge if you run.



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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 17.01.2008, 17:51 
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Goblin Squigtreiba
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und weiter


Zitat:

More rumors:

After shooting and wounding, you can choose to become pinned. You get a +1 to cover save (or a 6+ if you're in the open). It's the "get down!" rule.

If you are charged while broken, you make another fall back move immediately. If you don't get away (i.e., they can still reach you), you're destroyed. If you do get away, umm, you get away.

Gets Hot! is back to the 3rd ed version. So that Ork character doesn't have to worry about rolling 3s on his plasma gun.

There is not a new HTH chart. Sadly, the Avatar still only hits Fire Warriors on a 3+.

Preferred Enemy now allows you to reroll all misses, instead of hitting on a 3+.

Ground vehicles that move at full speed and cross dangerous terrain roll 2D6 for their test. If one "one" is rolled, they're immobilized. If two "ones" are rolled, the vehicle flips over and is considered destroyed. Kinda cool, I think, because it represents what you see in action movies.

Flamers: You now determine wounds for all template weapons firing from a squad before you take saves or remove casualties!!!

Bikes all now get a 3+ cover save for their turbo-boost. So the psy-cannon thing is out the window.

A unit with Scouts that is inside a vehicle confers that ability to the vehicle!!! Let the Pathfinders and Possessed Marines rule!

--

Honestly, one thing I noticed is that the new rules should make Dark Reapers turn back into their tank-murdering selves (at least the Exarch). An Exarch with Crack Shot and an Eldar Missile Launcher could deny a skimmer any real protection. No cover save, ka-blam!

Overall, if something remained the same, I didn't mention it. So while I understand the desire for defensive weapons to be something different than they were in 4th...

Okay, I looked at it again. A few updates.

1) Blast weapons don't roll to hit, they just scatter. However, they now operate like template weapons in that any model touched by the blast is hit. None of this "roll 4+ for partial" stuff. A unit firing multiple blast weapons (a SM Dev squad being the example) fires like a multiple barrage unit would in 4th edition. Scatter once, then lay the blasts off of the original template. These two things might make up for the lack of a to-hit roll. Oh, and you don't need to center the hole over someone when you place it before determining scatter.

2) No shooting of defensive weapons if you move full speed.

3) Yes, vehicles can now get up to a 3+ cover save, depending on what they're hiding behind.

4) Still saw nothing on 6" plus of area terrain blocking line of sight. You CAN declare certain types of terrain as LOS blocking -- it just has to be done before the game. You also decide what is difficult, what is dangerous, and what is impassable. Certain things can be difficult for one type of model and not difficult for another. So tank traps might be dangerous terrain for vehicles, but count as clear terrain for infantry. A river might be impassable for infantry, but dangerous for vehicles. You just have to decide before you play. I like this, as it gives more power to the players.

5) No re-roll of wounding against transported infantry no matter how far you moved.

6) Force weapons now just inflict instant death instead of that weird pseudo-instant death.

7) Smoke launchers are a 5+ cover save.

You can still only take one save per guy.

9) Yes, allocate wounds before making saves. This will probably encourage larger squads (goodbye, 6 man las-plas).

10) You can shoot over other squads if you can see over them because of elevation, etc. You can always shoot at vehicles or monstrous creatures over other squads.




Ich muss sagen, das gefällt mir in Summe ganz gut. Muss man sicher abwarten, wie das dann schlussendlich genau funktioniert, aber der Erste Eindruck ist für mich sehr positiv. Ich habe auch schon mal gelesen, das defensive weapons auf Stärke 4 begrenzt sein sollen, davon steht hier jetzt nichts, das wäre natürlich vor allem für Fahrzeuge mit mehreren Waffen der Stärke 5 und 6 eine deutliche Abschwächung.

Cu Reinhard


Zuletzt geändert von Reinhard am 17.01.2008, 17:59, insgesamt 1-mal geändert.

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 17.01.2008, 18:54 
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Goblin Squigtreiba
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defensive weapons=Sekundärwaffen?

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 17.01.2008, 19:49 
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Hallo,


Zitat:
defensive weapons=Sekundärwaffen?



ja.

cu Reinhard


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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 17.01.2008, 21:59 
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Obaversuchsleita
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Hm... grundsätzlich hört sich das ganze ... interessant an.

Wenn Plasmakanonen aber keine Trefferwürfel mehr machen müssen, wann überhitzen sie dann...
...und warum kann man plötzlich nicht mehr durch die eigenen Truppen hindurchschiessen???... Fahrzeuge bekommen einen Deckungswurf... die Schadenstabelle ändert sich...

Mal sehen...

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 18.01.2008, 13:52 
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Goblin Squigtreiba
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Hallo,


Zitat:
Zweipfeil schrieb am 17.01.2008 19:29 Uhr:
Hm... grundsätzlich hört sich das ganze ... interessant an.

Wenn Plasmakanonen aber keine Trefferwürfel mehr machen müssen, wann überhitzen sie dann...
...und warum kann man plötzlich nicht mehr durch die eigenen Truppen hindurchschiessen???... Fahrzeuge bekommen einen Deckungswurf... die Schadenstabelle ändert sich...

Mal sehen...



tja, das mit keine Trefferwürfe für Explosiv-Waffen finde ich auch etwas seltstam. Da warte ich erst mal ab, ob das wirklich so kommt. Das man nicht durch eigene Truppen schießen darf finde ich aber ganz gut, weil man in der Bewegungsphase dann mehr nachdenken muss, wer wo steht. Und wer schießt schon gerne den eigenen Leuten in den Rücken?

cu Reinhard


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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 18.01.2008, 14:42 
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Versuchsleita
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Nun ja, Reinhard hats ja schon geschrieben. Einfach noch etwas abwarten. Aber manches hört sich gut an, anderes allerdings etwas erschreckend.

Ich bin schon gespannt.

Gruß

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 18.01.2008, 18:39 
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Obaversuchsleita
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Tja wenn man nicht mehr durch eigene Einheiten durchschiessen kann, sind die gerade neu erschienen Orks (mal wieder) sauber gearscht, denn wenn man mal so richtig viele Boyz auf dem Feld hat, dann haben die (mittlerweile) richtig guten Fernkampfeinheiten leider keine Sicht mehr... Bild

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 18.01.2008, 20:07 
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Versuchsleita
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Da hilft halt dann nur noch gutes Gelände und erhöhte Position. Aber wie gesagt abwarten. Irgendwer wird immer der gearschte sein.

Gruß

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 19.01.2008, 23:26 
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Versuchsleita
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Ich hab das Gerücht gelesen, daß die neue Starterbox SM und Orks enthalten soll.

Codizes sind folgende wohl geplant:

- Codex: Imperial Guard.
New miniatures are ready, the Codex is still undergoing the brainstorming phase
It is almost certain that the Combat Doctrines will remain in the Codex.
New plastic soldiers with great coats and different heads: we'll have Death Korps of Krieg and Valhallans!!!
Possible new Valkyrie in plastic.
New bits for the Sentinel in order to be able to field all of the four patterns in plastic!
New bits for Rough Riders.


- Dark Eldar.
The entire range is going to be redone with new design.
At the moment they're going to made the first new models!
The rules (according to the source) are NOT going to be much changed, except for some units (the source didn't specify which ones).


- Necrons
We won't see them before the end of 2009!!!
However, the Codex will be redone and will feature new models.
Pariah and Immortals are going to be redone.
Maybe new bipod/vehicle?


- Space Wolves
end 2008 - beginning 2009
The Codex has been planned, but nothing is certain.
MAYBE (uncertain rumour) the SW list will be integrated with the 13th Company's units and rules.


Unfortunately, the Codex:Inquisition is still not in schedule We won't see it for a veeeeery long time...

Cya

Papa Rabe w^v^w


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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 21.01.2008, 15:26 
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Nachtgoblinboss
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Hi, auf Sphärentor gibbed auch noch n paar infos...

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 Betreff des Beitrags: Re: Gerüchte zur 5. Edition von WH40K
BeitragVerfasst: 21.01.2008, 16:22 
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Versuchsleita
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Ja dann gib uns zumindest einen Link, wenn du die Info schon nicht hier bringst.

Wir sind ein sehr faules Volk Bild Bild Bild

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„Ich weiß nicht, mit welchen Waffen der Dritte Weltkrieg geführt werden wird, aber der Vierte Weltkrieg wird mit Knüppeln und Steinen geführt werden.“ - Albert Einstein


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